details
Title |
Bildungsraum Südosteuropa. Erwachsenenbildung im Horizont von Transformationsprozessen |
---|---|
Author | Klemm, Ulrich |
Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 35 (2012) 3, S. 8-13 |
Document | full text (461 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungspolitik; Europäische Integration; Erwachsenenbildung; Netzwerk; Europäische Union; Donauregion; Südosteuropa |
sub-discipline | Adult Education / Further Education Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688 |
Language | German |
Year of creation | 2012 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Erwachsenenbildung wird in den Kontext der südosteuropäischen Transformationsgesellschaften der EU-Donauraumstrategie gestellt und Herausforderungen, Diskursbedarfe und Leitideen werden diskutiert. Die Funktion der Erwachsenenbildung wird dabei aus einer evolutionstheoretischen Perspektive im Anschluss an Alfred K. Treml mit den Dimensionen Entgrenzung, Beschleunigung, Entwertung und Befreiung beschrieben. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Adult education is put into the context of the South-Eastern European transformation society of the EU Strategy for the Danube Region and challenges, reasons for discussion and central ideas are discussed. The function of adult education is described from an evolutionary perspective following Alfred K. Treml with the dimensions blurring the boundaries, acceleration, devaluation and liberation. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2012 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 27.08.2014 |
Citation | Klemm, Ulrich: Bildungsraum Südosteuropa. Erwachsenenbildung im Horizont von Transformationsprozessen - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 35 (2012) 3, S. 8-13 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-93976 - DOI: 10.25656/01:9397 |