search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Danube-Networkers - a network of seniors' education and social participation along the Danube
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 35 (2012) 3, S. 29-32 ZDB
Document  (420 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):In this article the authors describe the goals of the currently developed network "Danube-Networkers", a network in which educational and cultural institutions from the Danube Region as well as individual persons from the field of education take an active part through participation in common activities. These are pilot projects financed by the European Commission programs and by German institutions, as well as participation in relevant conferences and political actions such as responding to the Commission's call for participation in the development of the Strategy for the Danube Region. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):In diesem Artikel beschreiben die Autoren die Ziele des derzeit entwickelten Netzwerks "Danube-Networkers", ein Netzwerk in dem Bildungs- und Kultureinrichtungen aus dem Donauraum sowie einzelne Personen aus dem Bereich der Bildung durch die Teilnahme an gemeinsamen Aktivitäten eine aktive Rolle übernehmen. Diese sind Pilotprojekte, die durch die Programme der Europäischen Kommission und von deutschen Institutionen finanziert werden, sowie die Teilnahme an relevanten Konferenzen und politische Aktionen wie der durch die Kommission ausgerufenen Entwicklung der Strategie für den Donauraum. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.08.2014
CitationStadelhofer, Carmen; Körting, Gabriela: Danube-Networkers - a network of seniors' education and social participation along the Danube - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 35 (2012) 3, S. 29-32 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-94010 - DOI: 10.25656/01:9401
export files

share content at social platforms