search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Entwicklung der beruflichen Bildung in Togo und die Gender-Problematik
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 34 (2011) 1, S. 25-30 ZDB
Document  (1.187 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Dieser Artikel gibt einen Überblick über die Entwicklung der beruflichen Bildung in Togo von den Anfängen in der Kolonialzeit (1900) bis in die Gegenwart. Im Fokus stehen Reformen der beruflichen Bildung und Entwicklungslinien von Schülerzahlen. Im Anschluss werden aktuelle Fachrichtungen und Bildungsabschlüsse an beruflichen und technischen Schulen vorgestellt. Parallel dazu wird die Bildungsbeteiligung von Mädchen und jungen Frauen im Hinblick auf Anzahl, Bildungsbereich und Fachrichtung veranschaulicht. Trotz Bemühungen von Seiten der Regierung bleibt, so der Autor, sowohl im Bereich der Entwicklung der beruflichen Bildung als auch im Hinblick auf die Bildungsbeteiligung von Mädchen noch Handlungsbedarf. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article overviews the development of the Togolese vocational education from the beginning in colonial times (1900) up to the present. It focuses on reforms of vocational education and the development of student numbers. Afterwards, the current disciplines and educational achievements at vocational and technical schools are presented. In addition, the educational participation of girls and young women at vocational and technical schools is illustrated considering the numbers, the area of education and the discipline. Despite government efforts, as it is argued by the author, the need for action regarding vocational education as well as educational participation of girls still persists. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.08.2014
CitationAkakpo-Numado, Sena Yawo: Entwicklung der beruflichen Bildung in Togo und die Gender-Problematik - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 34 (2011) 1, S. 25-30 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-94161 - DOI: 10.25656/01:9416
export files

share content at social platforms