search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Der Beitrag von Schulentwicklung zur Chancengerechtigkeit - eine Fallanalyse aus dem evangelischen Privatschulwesen in Kamerun
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 34 (2011) 1, S. 38-41 ZDB
Document  (1.090 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In diesem Beitrag wird eine Maßnahme zur Leistungssteigerung von Schülerinnen und Schülern bzw. zur Qualitätsentwicklung von Schulen im konfessionellen Privatschulsektor Kameruns dargestellt und auf ihre Wirkungen diskutiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article outlines the empirical results of an impact evaluation study of a pedagogical school improvement program run by the Protestant Church of Cameroon. The evaluated program aimed at improving education quality so that measurable learning outcomes were achievable. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.08.2014
CitationScheunpflug, Annette; Bergmüller, Claudia; Moukouri, Michel: Der Beitrag von Schulentwicklung zur Chancengerechtigkeit - eine Fallanalyse aus dem evangelischen Privatschulwesen in Kamerun - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 34 (2011) 1, S. 38-41 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-94181 - DOI: 10.25656/01:9418
export files

share content at social platforms