search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Globales Lernen und Geschlecht - Auslassungen und Anschlussstellen
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 34 (2011) 3, S. 16-19 ZDB
Document  (739 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Der Artikel analysiert Globales Lernen aus der Perspektive (pro-)feministischer und geschlechtersensibler Pädagogik. Er identifiziert Schnittmengen und formuliert Kritikpunkte und Anregungen, um eine latente Verwandtschaft in eine fruchtbare Dialogbeziehung zu überführen und ein Zurückfallen des Globalen Lernens hinter die eigenen Ansprüche zu vermeiden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article evaluates Global Education from a (pro-)feminist and gender-sensitive pedagogical perspective. It identifies potential linkages and points of criticism and makes suggestions in order to transform latent affinity into fruitful dialogue and prevent Global Education from falling short of it’s own objectives. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.09.2014
CitationWeidinger, Bernhard: Globales Lernen und Geschlecht - Auslassungen und Anschlussstellen - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 34 (2011) 3, S. 16-19 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-94363 - DOI: 10.25656/01:9436
export files

share content at social platforms