search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Sport und Gender im afrikanischen Entwicklungskontext. Globales Lernen in Bewegung
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 34 (2011) 3, S. 25-29 ZDB
Document  (749 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Dieser Artikel skizziert die Grundessenzen des Sportpotenzials im afrikanischen Entwicklungskontext mit besonderem Fokus auf der Gender-Thematik. Dabei gilt es die jeweiligen soziokulturellen Kontexte mit ihren Wert- und Normvorstellungen zu beachten. Anhand von Praxisbeispielen aus Malawi, Sambia und Südafrika werden Chancen, Risiken und Grenzen von Sport- und Spielaktivitäten in Bezug auf Empowerment, das Globale Lernen und dessen Ganzheitlichkeit dargestellt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article explores the potential of sport and development in an African context with special emphasis on gender issues. Thereby, socio-cultural values and norms request particular consideration. Practical experiences from Malawi, Zambia and South Africa exemplify opportunities, risks and limits of sport and play activities with regard to global education and empowerment within the framework of a holistic perspective. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.09.2014
CitationMeier, Marianne: Sport und Gender im afrikanischen Entwicklungskontext. Globales Lernen in Bewegung - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 34 (2011) 3, S. 25-29 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-94380 - DOI: 10.25656/01:9438
export files

share content at social platforms