search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Unterricht mit digitalen Medien an Förderschulen. Ergebnisse einer Untersuchung vor dem Hintergrund der Anbindung sonderpädagogischer Forschung an die unterrichtliche Praxis
Parallel titleTeaching and digital media at special education schools. Results of an investigation concerning the integration of special education research and teaching practise
Author
SourceEmpirische Sonderpädagogik 1 (2009) 2, S. 5-17 ZDB
Document  (766 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1869-4845; 1869-4934; 18694845; 18694934
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der einseitigen Fokussierung instruktiven und rehabilitativen Einsatzes digitaler Medien in der Förderpädagogik steht die ausschließliche Bezugnahme auf innovative Nutzungsweisen in der allgemeinen Schulpädagogik gegenüber. Dieser Sachverhalt steht im Widerspruch zur Unterrichtspraxis der Förderpädagogik, in der offenen Nutzungsweisen ein großer Stellenwert zukommt. Die einseitige Thematisierung digitaler Medien in der Literatur der beiden Fakultäten trägt zu einer Polarisierung bei, die nicht nur an der schulischen Praxis vorbeigeht, sondern darüber hinaus den Bemühungen um eine verstärkte Kooperation in Forschung und Unterricht abträglich ist. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The author criticises the unidirectional focus on remedial usage of ICT in the science of special education, while in practice the use as a tool plays a decisive role. On the other hand the emphasis in general education lies on the research of innovative practice. While the endeavour in pedagogy adds up to an approximation of these two faculties, the field of ICT tends to deepen the gap between special and general education. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication29.08.2014
CitationSchwier, Burkhard: Unterricht mit digitalen Medien an Förderschulen. Ergebnisse einer Untersuchung vor dem Hintergrund der Anbindung sonderpädagogischer Forschung an die unterrichtliche Praxis - In: Empirische Sonderpädagogik 1 (2009) 2, S. 5-17 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-94702 - DOI: 10.25656/01:9470
export files

share content at social platforms