search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Behinderung in China
Parallel titleHandicapped people in China
Authors
SourceEmpirische Sonderpädagogik 1 (2009) 2, S. 60-67 ZDB
Document  (407 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1869-4845; 1869-4934; 18694845; 18694934
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der vorliegende Forschungsbeitrag beschäftigt sich mit der Situation und den Lebensbedingungen behinderter Menschen in China. Betrachtet werden dabei das Schul- und Erziehungswesen, die Ausbildungs- und Arbeitsmöglichkeiten sowie rehabilitative und präventive Maßnahmen. Außerdem wird auf die Sichtweise der Bevölkerung sowie der chinesischen Regierung gegenüber Menschen mit Behinderung eingegangen. Insgesamt festzustellen ist, dass sich die Lebensbedingungen von Menschen mit Behinderung in China u. a. durch die landesweiten Modelle zur Integration und wohnortnahen Unterstützung stark verbessert haben. Weiterhin bestehen jedoch große Unterschiede zwischen ländlichen und städtischen Gebieten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article deals with the situation and living conditions of handicapped people in China. It describes the school and educational system, training and working conditions, rehabilitative and preventive activities as well as the public view and the view of the Chinese government on disabled persons. All in all it can be noticed that living conditions of handicapped people have improved a lot in China by, amongst others, national models of integration and local support. Nevertheless, there is still a big difference between rural and urban areas. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication29.08.2014
CitationTretter, Tobias; Buchacher, Sabine: Behinderung in China - In: Empirische Sonderpädagogik 1 (2009) 2, S. 60-67 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-94740 - DOI: 10.25656/01:9474
export files

share content at social platforms