search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Interkulturalität und Kompetenz in pädagogischen Institutionen
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 33 (2010) 1, S. 4-6 ZDB
Document  (742 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In diesem Beitrag wird zunächst der Bedeutung von Akkulturation für den schulischen Kontext nachgegangen. Danach werden Konzepte interkultureller Kompetenz vorgestellt und - bezogen auf den Schulkontext - die Notwendigkeit eines Konzepts interkultureller Kompetenz von Organisationen diskutiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article outlines the importance of acculturation for the pedagogical context of schools and presents concepts of intercultural competence. Relating to school development special impact lies on discussing the necessity of a concept of intercultural competence of organizations with regard to schools. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication30.10.2014
CitationGöbel, Kerstin: Interkulturalität und Kompetenz in pädagogischen Institutionen - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 33 (2010) 1, S. 4-6 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-95986 - DOI: 10.25656/01:9598
export files

share content at social platforms