search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Globales Lernen und Biodiversität in der außerschulischen Bildung in Deutschland. Ausgewählte Ergebnisse einer empirischen Studie
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 33 (2010) 2, S. 4-9 ZDB
Document  (1.149 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die Autoren analysieren in ihrem Beitrag Anbieter außerschulischer Bildung hinsichtlich der Inhaltsaspekte ihres Bildungsangebots, ihrer Zielgruppen, der Kernaspekte der Bildung für eine nachhaltige Entwicklung (BNE) sowie ihres Nachhaltigkeitsmanagements. Dabei werden Anbieter des Globalen Lernens mit Einrichtungen ohne explizit entwicklungspolitischen Hintergrund verglichen. Besonderes Augenmerk liegt auf dem Themenbereich der Biodiversität. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In this article the authors analyse providers of non-formal education with regard to the topics of their educational opportunities, their target groups, core issues of education for sustainable development (ESD) and their sustainability management. Providers of Global Education are compared to institutions without a background in development policy. Particular attention is given to the subject of biodiversity. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication31.10.2014
CitationWendler, Maya; Rode, Horst; Michelsen, Gerd: Globales Lernen und Biodiversität in der außerschulischen Bildung in Deutschland. Ausgewählte Ergebnisse einer empirischen Studie - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 33 (2010) 2, S. 4-9 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-96024 - DOI: 10.25656/01:9602
export files

share content at social platforms