details
Title |
Turning government schools around. Lessons from promising initiatives? |
---|---|
Author | Rachamandran, Vimala |
Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 33 (2010) 3, S. 12-15 |
Document | full text (813 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungschance; Kommunikation; Bildungssystem; Öffentliche Schule; Lehrer; Lehrerfortbildung; Lernen; Bildungsprogramm; Unterricht; Gemeinde <Kommune>; Innovation; Qualität; Qualitätsentwicklung; Indien |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688 |
Language | English |
Year of creation | 2010 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (English): | The author underlines that the access to and the quality of education are interlinked; she explains factors of success of a future-oriented education on the Indian Subcontinent in the area of intersection of formal and non-formal education on the basis of various empirical studies. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | Die Autorin unterstreicht, dass der Zugang zu und die Qualität von Bildung eng zusammen gehören; sie erläutert Erfolgsfaktoren einer zukunftsgewandten Bildungsarbeit auf dem indischen Subkontinent im Schnittfeld formaler und non-formaler Bestrebungen auf der Basis verschiedener empirischer Studien. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2010 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 03.11.2014 |
Citation | Rachamandran, Vimala: Turning government schools around. Lessons from promising initiatives? - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 33 (2010) 3, S. 12-15 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-96076 - DOI: 10.25656/01:9607 |