search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Quality EFA in Bangladesh. Progress and challenges
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 33 (2010) 3, S. 16-19 ZDB
Document  (816 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):Bangladesh has been struggling for achieving quality primary education. A number of initiatives have been made by both the government and the non-government agencies during the past two decades. Taking evidences from a number of recent studies, especially series of studies under Education Watch, this paper examines the progress made in various aspects of quality education during the past decades and the challenges remained in reaching the goals. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Bangladesch versucht, das Ziel einer qualitativ guten Grundschulbildung für alle zu erreichen. Während der letzten 20 Jahre gab es eine Reihe von Initiativen sowohl von den staatlichen als auch von den nichtstaatlichen Schulen, die Qualität zu verbessern. Anhand der Untersuchungen von Education Watch versucht der folgende Beitrag aufzuzeigen, welche Erfolge in Bereichen der schulischen Infrastruktur, Lernförderung, Schülerpartizipation und Lernergebnissen erzielt worden sind. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.11.2014
CitationNath, Samir Ranjan; Choudhury, Rasheda K.; Enamul Hoque, K. M.: Quality EFA in Bangladesh. Progress and challenges - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 33 (2010) 3, S. 16-19 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-96089 - DOI: 10.25656/01:9608
export files

share content at social platforms