details
Title |
Quality EFA in Bangladesh. Progress and challenges |
---|---|
Authors | Nath, Samir Ranjan; Choudhury, Rasheda K.; Enamul Hoque, K. M. |
Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 33 (2010) 3, S. 16-19 |
Document | full text (816 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildung für alle; Bildungserfolg; Grundbildung; Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Bildungsertrag; Schule; Schulpflicht; Lehrer; Lehrerfortbildung; Schülerleistung; Lernen; Lernumgebung; Bildungsprogramm; Geschlecht; Ausstattung; Einflussfaktor; Unterschied; Bangladesch |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688 |
Language | English |
Year of creation | 2010 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (English): | Bangladesh has been struggling for achieving quality primary education. A number of initiatives have been made by both the government and the non-government agencies during the past two decades. Taking evidences from a number of recent studies, especially series of studies under Education Watch, this paper examines the progress made in various aspects of quality education during the past decades and the challenges remained in reaching the goals. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | Bangladesch versucht, das Ziel einer qualitativ guten Grundschulbildung für alle zu erreichen. Während der letzten 20 Jahre gab es eine Reihe von Initiativen sowohl von den staatlichen als auch von den nichtstaatlichen Schulen, die Qualität zu verbessern. Anhand der Untersuchungen von Education Watch versucht der folgende Beitrag aufzuzeigen, welche Erfolge in Bereichen der schulischen Infrastruktur, Lernförderung, Schülerpartizipation und Lernergebnissen erzielt worden sind. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2010 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 03.11.2014 |
Citation | Nath, Samir Ranjan; Choudhury, Rasheda K.; Enamul Hoque, K. M.: Quality EFA in Bangladesh. Progress and challenges - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 33 (2010) 3, S. 16-19 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-96089 - DOI: 10.25656/01:9608 |