details
Title |
Methodenprobleme friedenspädagogischer Forschung in Konfliktgebieten |
---|---|
Author | Karimi, Alamara |
Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 33 (2010) 4, S. 23-27 |
Document | full text (915 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Evaluation; Forschungsdesign; Fragebogenerhebung; Methodologie; Projekt; Friedensforschung; Friedenspädagogik; Datenanalyse; Durchführung; Sri Lanka; Sudan |
sub-discipline | Empirical Educational Research Social Work and Social Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688 |
Language | German |
Year of creation | 2010 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Die bei einem konkreten Evaluationsvorhaben auftretenden Erhebungs- und Auswertungsprobleme werden vorgestellt. Dabei wird zwischen infrastrukturellen und im engeren Sinne forschungsmethodischen Aspekten unterscheiden. Die Forschungsschritte bei einem Experimentalgruppen-Kontrollgruppen-Design werden expliziert und erste Ergebnisse der Datenauswertung von einem Heidelberger Forschungsprojekt werden präsentiert. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The problems of data generation and interpretation in an actual peace education evaluation study are discussed. A difference is made between limitations because of the research infrastructure in the field and methodological aspects. The research steps of an experimental vs. control group design are explained and first results of the study are presented. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2010 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 04.11.2014 |
Citation | Karimi, Alamara: Methodenprobleme friedenspädagogischer Forschung in Konfliktgebieten - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 33 (2010) 4, S. 23-27 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-96140 - DOI: 10.25656/01:9614 |