details
Title |
Schulpartnerschaften: Illusionen, Hoffnungen, Wirklichkeiten |
---|---|
Author | Kleem, Harald |
Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 32 (2009) 1, S. 22-26 |
Document | full text (2.119 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Nord-Süd-Beziehung; Nord-Süd-Dialog; Entwicklungszusammenarbeit; Kooperation; Schule |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688 |
Language | German |
Year of creation | 2009 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | In diesem Beitrag werden Nord-Süd-Partnerschaften im Kontext von Schule untersucht und Barrieren wie Perspektiven bearbeitet, die teils schulspezifisch und teils dem entwicklungspolitischen Arbeitsfeld zu eigen sind. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In this article the conditions, chances and barriers of North-South-Partnerships in the context of school are described. The specific characteristics are located in school itself as well as in the field of development aid policy. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2009 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 09.10.2014 |
Citation | Kleem, Harald: Schulpartnerschaften: Illusionen, Hoffnungen, Wirklichkeiten - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 32 (2009) 1, S. 22-26 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-96589 - DOI: 10.25656/01:9658 |