search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Schulpartnerschaften: Illusionen, Hoffnungen, Wirklichkeiten
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 32 (2009) 1, S. 22-26 ZDB
Document  (2.119 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In diesem Beitrag werden Nord-Süd-Partnerschaften im Kontext von Schule untersucht und Barrieren wie Perspektiven bearbeitet, die teils schulspezifisch und teils dem entwicklungspolitischen Arbeitsfeld zu eigen sind. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In this article the conditions, chances and barriers of North-South-Partnerships in the context of school are described. The specific characteristics are located in school itself as well as in the field of development aid policy. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication09.10.2014
CitationKleem, Harald: Schulpartnerschaften: Illusionen, Hoffnungen, Wirklichkeiten - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 32 (2009) 1, S. 22-26 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-96589 - DOI: 10.25656/01:9658
export files

share content at social platforms