details
Original Title |
Psychotherapeutischer Leitfaden zum technischen Umgang mit Schulängsten |
---|---|
Parallel title | A psychotherapeutic guide for dealing with school phobia |
Author | Sampson, Matthew |
Source | Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 55 (2006) 3, S. 214-224 |
Document | full text (433 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Projektive Identifikation; Trennungsangst; Übertragung; Differenzialdiagnose; Kind; Elternmitwirkung; Schulangst; Arbeitstechnik; Behandlung; Psychotherapie; Verantwortung; Leitlinie; Prozess |
sub-discipline | Educational Psychology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0032-7034; 00327034 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In knapper Form werden psychotherapeutische Behandlungselemente zusammengetragen, die der Autor bei der therapeutischen Arbeit mit Familien mit einem akut schulängstlichen bzw. schulphobischen Kind als hilfreich ansieht. Es handelt sich um Hinweise, Vorschläge und Anregungen pragmatischer Art, die dem Praktiker behilflich sein können, eine in aller Regel äußerst komplexe Behandlung effektiv zu organisieren.(DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This paper presents in concise form elements of psychotherapeutic treatment that the author views as helpful in working with families of children exhibiting severe school phobia. The article consists of a list of pragmatic suggestions and proposals that might aid the therapist in better organizing treatment of a problem that usually involves remarkable complexities.(DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie Jahr: 2006 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 16.03.2010 |
Citation | Sampson, Matthew: Psychotherapeutischer Leitfaden zum technischen Umgang mit Schulängsten - In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 55 (2006) 3, S. 214-224 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-9708 - DOI: 10.25656/01:970 |