search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Politische Folgerungen zu den PIAAC-Ergebnissen
Parallel titlePolitical implications of the PIAAC results
Authors
SourceMagazin erwachsenenbildung.at (2014) 23, 9 S. ZDB
Document  (603 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1993-6818; 19936818
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der vorliegende Beitrag beschreibt und kommentiert ausgewählte Daten aus dem Survey of Adult Skills im Rahmen der PIAAC-Studie. Die AutorInnen, VertreterInnen der Arbeiterkammer Wien und des Verbandes Österreichischer Gewerkschaftlicher Bildung, fordern politische Antworten auf die aus den Daten abgeleiteten Bildungsbedarfe. Verlangt werden etwa ein zweites Gratiskindergartenjahr sowie eine Aufwertung von Betrieben als Lernorte. Aussehen, Möglichkeiten und Herausforderung gewerkschaftlicher Bildung werden dabei ebenso thematisiert wie Möglichkeiten der Bildungsfreistellung für InteressenvertreterInnen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article describes and comments on selected data from the Survey of Adult Skills that was part of the PIAAC study. Representatives of the Chamber of Labour Vienna and the Association of Austrian Trade Union Education (VÖGB), the authors demand a political response to the educational needs revealed by the data. They demand a second free kindergarten year and a valorization of companies as places for learning. Also discussed are the appearance, opportunities and challenge of trade union education as well as possibilities for representatives to apply for educational leave. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication28.11.2014
CitationSchmid, Gabriele; Tölle, Michael; Steinklammer, Elisabeth; Lichtblau, Pia: Politische Folgerungen zu den PIAAC-Ergebnissen - In: Magazin erwachsenenbildung.at (2014) 23, 9 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-97485 - DOI: 10.25656/01:9748
export files

share content at social platforms