details
Title |
Reaching the marginalized - the key to Education for All |
---|---|
Author | Watkins, Kevin |
Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 33 (2010) 3, S. 8-11 |
Document | full text (832 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildung für alle; Bildungszugang; Chancengleichheit; Benachteiligtenförderung; Soziale Ungleichheit; Entwicklungszusammenarbeit; Entwicklungsland; Entwicklungspolitik; Bildungspolitik; Welt |
sub-discipline | Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688 |
Language | English |
Year of creation | 2010 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (English): | The article recalls the goals of Dakar-2000-conference as a benchmark for the assessment of progress within the EFA-process. The central challenges are envisaged being apparent and it is shown at what stages the need of action is most prominent till 2015 to reach the marginalized in successful and sustainable ways. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | Der Beitrag erinnert an die Ziele der Konferenz von Dakar im Jahr 2000 als Bezugspunkt der Bewertung von Fortschritten im Prozess der Bildung für alle. Beschrieben werden die zentralen Herausforderungen, die anlässlich des Erscheinens des EFA-Monitoring-Reports augenscheinlich sind und es wird aufgezeigt, an welchen Stellen dringender Handlungsbedarf besteht, um die Benachteiligten erfolgreich und nachhaltig erreichen zu können. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2010 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 03.11.2014 |
Citation | Watkins, Kevin: Reaching the marginalized - the key to Education for All - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 33 (2010) 3, S. 8-11 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-97551 - DOI: 10.25656/01:9755 |