details
Title |
Patrick Bühler, Negative Pädagogik. Sokrates und die Geschichte des Lernens. Paderborn: Ferdinand Schöningh 2012 (225 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Rödel, Severin |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 11 (2012) 4 |
Document | full text (169 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Pädagogik; Bildungsgeschichte; Rezeption; Didaktik; Unterrichtsmethode; Mäeutik; Absolutismus; Geschichte <Histor>; Mittelalter; Sokratik; 19. Jahrhundert; 20. Jahrhundert; 21. Jahrhundert; Antike; Aufklärung <Epoche>; Renaissance <Epoche>; Negativität; Sokrates |
sub-discipline | History of Education General Educational Science |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2012 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Patrick Bühler, Negative Pädagogik. Sokrates und die Geschichte des Lernens. Paderborn: Ferdinand Schöningh 2012 (225 S.; ISBN 978-3-506-77213-8) |
publisher's URL | http://www.klinkhardt.de/ewr/978350677213.html |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2012 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 20.01.2015 |
Citation | Rödel, Severin: Patrick Bühler, Negative Pädagogik. Sokrates und die Geschichte des Lernens. Paderborn: Ferdinand Schöningh 2012 (225 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 11 (2012) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-98468 - DOI: 10.25656/01:9846 |