search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Towards a re-thinking of development education
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 31 (2008) 1, S. 15-20 ZDB
Document  (1.021 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):The focus of the following article lies on the relationship of theory, policy and practise of Development Education in the UK. It overviews the progress of Development Education from the 1970s until today and reflects upon current issues and challenges in this field. It also refers to recent outcomes of Development Education research and draws conclusions for further discussion. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):In diesem Beitrag wird die Verbindung von Theorie und Praxis Globalen Lernens in Großbritannien in den Blick genommen. Nach einem Überblick über historische Entwicklungslinien ab den 1970er Jahren werden aktuelle Themen und Herausforderungen Globalen Lernens benannt, jüngste Forschungsergebnisse in diesem Kontext umrissen und auf weiteren Diskussionsbedarf eingegangen. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication09.12.2014
CitationBourn, Douglas: Towards a re-thinking of development education - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 31 (2008) 1, S. 15-20 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-99795 - DOI: 10.25656/01:9979
export files

share content at social platforms