details
Title |
Towards a re-thinking of development education |
---|---|
Author | Bourn, Douglas |
Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 31 (2008) 1, S. 15-20 |
Document | full text (1.021 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildung; Gesellschaft; Entwicklungspädagogik; Globales Lernen; Transformation; Diskurs; Theorie; Großbritannien |
sub-discipline | History of Education Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688 |
Language | English |
Year of creation | 2008 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (English): | The focus of the following article lies on the relationship of theory, policy and practise of Development Education in the UK. It overviews the progress of Development Education from the 1970s until today and reflects upon current issues and challenges in this field. It also refers to recent outcomes of Development Education research and draws conclusions for further discussion. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | In diesem Beitrag wird die Verbindung von Theorie und Praxis Globalen Lernens in Großbritannien in den Blick genommen. Nach einem Überblick über historische Entwicklungslinien ab den 1970er Jahren werden aktuelle Themen und Herausforderungen Globalen Lernens benannt, jüngste Forschungsergebnisse in diesem Kontext umrissen und auf weiteren Diskussionsbedarf eingegangen. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2008 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 09.12.2014 |
Citation | Bourn, Douglas: Towards a re-thinking of development education - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 31 (2008) 1, S. 15-20 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-99795 - DOI: 10.25656/01:9979 |