search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Linking anti-discrimination and global education. Learning from the South as an agenda for educator activists
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 31 (2008) 1, S. 38-41 ZDB
Document  (963 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):Drawing upon research findings and practise in the fields of international development education and anti-discrimination, the article calls for an increased relevance of interlinking theory and practise in the fields of migration and global education. He points out that there is a lack of concentrated exchange of ideas among researchers and practitioners engaged in this field. There is an urgent need react on the fact of under-representation of the Southern and migrant populations in research and practise of global education undertaken in the North. The author develops a model of different types of activists in the field of international development education. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Bezug nehmend auf Forschungsergebnisse im Kontext internationaler Entwicklungspädagogik und Anti-Diskriminierung plädiert der Autor in seinem Beitrag dafür, der Verbindung von Theorie und Praxis im Feld Globalen Lernens und Migration mehr Bedeutung zu geben und dabei die Perspektive von Akteurinnen und Akteuren mit Migrationshintergrund oder aus Ländern des Südens stärker einzubeziehen. Der Autor entwickelt ein aus verschiedenen Phasen bestehendes Modell zu unterschiedlichen Akteurstypen im Feld internationaler Entwicklungspädagogik. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication09.12.2014
CitationReddy, Prasad: Linking anti-discrimination and global education. Learning from the South as an agenda for educator activists - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 31 (2008) 1, S. 38-41 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-99838 - DOI: 10.25656/01:9983
export files

share content at social platforms