Your search results Watch list Search history showhide advanced search please choose category of the 1. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 1 input all words der 1. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 1. and 2. input andorand not please choose category of the 2. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 2 input all words der 2. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 2. and 3. input andorand not please choose category of the 3. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 3 input all words der 3. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 3. and 4. input andorand not please choose category of the 4. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 4 input all words der 4. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 4. and 5. input andorand not please choose category of the 5. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 5 input all words der 5. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Keyword How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Name How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Journal Activate special settings like review status, document type or language year of publicationfrom---2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 to ---2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 Document type Monograph, Collected Work or primary publication Article (from a serial) Article (journal) all Review Status Publishing House Lectorship Peer-Reviewed Doctoral thesis (PhD thesis or habilitation) University thesis (Bachelor, Master, Diploma) Review Status Unknown all Language German English French Italien Multilingual Other all Save search settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. Your search: (Index Terms: SCHULNOTE) delivered 60 hitsLimit the number of hits using the advanced search. your search as RSS-Feed 1 Trefferliste Einstellungen mark all Save settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. count of hits show 10 hitsshow 25 hitsshow 50 hitsshow 100 hitsshow 200 hits Sorting Sort byfrequenzy of search termTitle A-Zpublishing year (from)publication date in pedocs list of hits 1 Leistung und/oder Disziplin? Konstruktiv-kritische Anmerkungen zur Diskussion über die Wiedereinführung von "Kopfnoten"Lehmann, JensZiegenspeck, Jörg W. PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2000 2 Auswahlverfahren der gymnasialen BegabtenklassenStumpf, EvaTrottler, Susanne PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2014 3 Silvia-Iris Lübke: Schule ohne Noten. Lernberichte in der Praxis der Laborschule. Opladen: Leske Budrich 1996. [Rezension]Arnold, Karl-Heinz PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1997 4 Wäre es Dir lieber, ich würde zu Recht verurteilt? Sokrates Bund und die Frage der KontrolleKaiser-Müller, KatharinaRuge, Wolfgang B.Swertz , Christian PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2014 5 Zur Präferenz von Noten- oder Verbalbeurteilung - Ein Vergleich Ost- und Westberliner ElternValtin, RenateRosenfeld, Heidrun PDF als Volltext Article (from a serial), Peer-Review, Intercultural and International Comparative Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1997 6 Individuelle Wirkungen des Ganztagsschulbesuchs in der Sekundarstufe. Erkenntnisse aus der Studie zur Entwicklung von Ganztagsschule (StEG)Fischer, NatalieBrümmer, FelixKuhn, Hans PeterZüchner, Ivo PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2010 7 Zur Verarbeitung schlechter Noten bei SchülernKrampen, Günter PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Educational Psychology 1986 8 Aktuelle Regelungen zur Leistungsbeurteilung und zu Zeugnissen an deutschen Sekundarschulen. Eine vergleichende Studie aller Bundesländer - Darstellung und Diskussion wesentlicher ErgebnisseBohl, Thorsten PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2003 9 Pädagogische Maßstäbe in der gerichtlichen Kontrolle schulischer LeistungenBerkemann, Jörg PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation 1989 10 40 Jahre Lernen ohne Noten [Aus dem Schulportfolio der Laborschule Bielefeld]Bosse, Ulrich PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2015 11 The problem posed by exam choice on the comparability of results in the Finnish matriculation examinationKupiainen, SirkkuMarjanen, JukkaHautamäki, Jarkko PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation 2016 12 Fächerwahl, Fachwahlmotive und Schulleistungen in der reformierten gymnasialen OberstufeSchmied, Dieter PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1982 13 Note scolastiche e competenze fondamentali in matematica degli allievi dell’11° anno HarmoS in TicinoCrotta, FrancescaSalvisberg, MiriamZanolla, Giovanna PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences 2020 14 Das Erreichen der Grundkompetenzen und die Qualität des Mathematikunterrichts aus Sicht der Schülerinnen und SchülerErzinger, Andrea B.Eckstein, BorisBrühwiler, Christian PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences 2020 15 Examining the relevance of basic numerical skills for mathematical achievement in secondary school using a within-task assessment approachBlume, FriederikeDresler, ThomasGawrilow, CaterinaEhlis, Ann-ChristineGoellner, RichardMoeller, Korbinian PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2021 16 "Referenzieren". Ein Verfahren zur Förderung selbstwirksamen LernensMüller, Andreas PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2003 17 Effectiveness of private tutoring in mathematics with regard to subjective and objective indicators of academic achievement. Evidence from a German secondary school sampleGuill, KarinBos, Wilfried PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences 2014 18 Do we need a special intervention program for children with mathematical learning disabilities or is private tutoring sufficient?Lambert, KatharinaSpinath, Birgit PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences 2014 19 Die Frage der Prognostizierbarkeit von Schulerfolg in der Sekundarstufe I aufgrund der Benotung in der PrimarstufeBöhnel, Elisabeth PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1996 20 Dispositionsspielräume im Bereich der Schülerbeurteilung. Auch ein Beitrag zur Professions- und OrganisationsforschungLüders, Manfred PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2001 21 Was kann die Ganztagsschule leisten? Wirkungen ganztägiger Beschulung auf die Entwicklung von Lernmotivation und schulischer Performance nach dem Übergang in die SekundarstufeFischer, NatalieKuhn, Hans PeterKlieme, Eckhard PDF als Volltext Article (from a serial), Peer-Review, Empirical Educational Research, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation 2009 22 Der Traum vom "skandinavisch schlau Werden". Drei Thesen zur Rolle Finnlands als Projektionsfläche in der gegenwärtigen BildungsdebatteWaldow, Florian PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Intercultural and International Comparative Educational Research 2010 23 Selbstkonzepte Jugendlicher und schulische Notenkonkurrenz. Zur Entstehung von Selbstbildern Jugendlicher als kreative Anpassungsreaktionen auf schulische AnomienNüberlin, Gerda PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Educational Psychology 2002 24 Juristen oder Testspezialisten? Zur Rolle von Experten bei der Herstellung von Notengerechtigkeit in Deutschland und SchwedenWaldow, Florian PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Intercultural and International Comparative Educational Research, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation 2011 25 Schulerinnerungen aus drei GenerationenBremer, RainerSchenk, Barbara PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, History of Education, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1988 26 Zensur, Leistung und Schulerfolg in den Schulen der DDRKöhler, Helmut PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, History of Education, Empirical Educational Research 2001 27 Kinder als Experten für LeistungsbewertungBeutel, Silvia-IrisVollstaedt, Witlof PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2002 28 Eine Analyse der Informationssuche bei der Erstellung der Übergangsempfehlung: Welcher Urteilsregel folgen Lehrkräfte?Böhmer, InesHörstermann, ThomasGräsel, CorneliaKrolak-Schwerdt, SabineGlock, Sabine PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2015 29 Projektmethode und Hochschulreife. Schweizer Maturaarbeiten im Spiegel von lernbiographischer Selbstreflexion, schulischer Bewertung und ExpertenratingQuesel, CarstenHusfeldt, Vera PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, General Educational Science 2013 30 Sind Noten nützlich - und nötig? Ziffernzensuren und ihre Alternativen im empirischen Vergleich. Eine wissenschaftliche Expertise des GrundschulverbandesBrügelmann, Hans PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, General Educational Science, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2014 31 Ulrich Herrmann: Schulen zukunftsfähig machen. Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2010, 174 S. [Rezension]Wacker, Albrecht PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2011 32 Renate Valtin: Was ist ein gutes Zeugnis? Noten und verbale Beurteilung auf dem Prüfstand. Weinheim und München: Juventa 2002 (159 S.) […] [Sammelrezension]Kucharz, Diemut PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2003 33 Eine Zwei ist eine Drei ist eine Vier. Über die mangelnde Vergleichbarkeit von Zensuren und die Problematik der Grundschul-EmpfehlungenValtin, Renate PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2020 34 Entwicklung der Schulnoten in der Ganztagsschule. Einflüsse der Ganztagsteilnahme und der AngebotsqualitätKuhn, Hans PeterFischer, Natalie PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation 2011 35 Ohne Noten geht es besserBartnitzky, Horst PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1996 36 Noten und Kompetenzen in verschiedenen Fächern, Schulstufen und SchulformenPaasch, DanielSchmid, ChristineKallinger-Aufner, AndreaKnollmüller, Robert PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Intercultural and International Comparative Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2019 37 Schule ohne Noten - Erfahrungen mit einen SchulversuchSchüller, Birgit PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1979 38 Intelligence as a potential moderator in the internal/external frame of reference model. An exploratory analysisSteinmayr, RicardaSpinath, Birgit PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2015 39 Governing the transition to higher levels of education and differences between achievement and school grades by genderCankar, Gasper PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation 2016 40 Was ist ein gutes Zeugnis? Noten und verbale Beurteilungen auf dem PrüfstandValtin, RenateSchmude, CorinnaRosenfeld, HeidrunDarge, KerstinOstrup, GudulaThiel, OliverWagener, MattheaWagner, Christine PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2002 41 Der Zusammenhang zwischen Schulangst, Schulunlust, Anstrengungsvermeidung und den Schulnoten in den Fächern Mathematik und DeutschWeber, Hanna MariaPetermann, Franz PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Educational Psychology 2016 42 Impact des établissements sur les performances des élèves. Une étude basée sur les résultats de l’enquête COFO 2016Petrucci, FranckAmbrosetti, AliceCrotta, FrancescaNidegger, Christian PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Educational Psychology 2020 43 Beurteilung beim Übertritt von der Primar- in die Sekundarstufe I. Eine Analyse von Praxen und Herausforderungen für Lehrpersonen in zwei Schweizer KantonenNiederhauser, JuliaHascher, Tina PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2022 44 Permanenter Vergleich. Methodologische Überlegungen zu einer an der Grounded-Theory-Methodologie orientierten international vergleichenden ForschungFalkenberg, Kathleen PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Intercultural and International Comparative Educational Research, Empirical Educational Research 2018 45 Der Übergang in die Sekundarstufe I. Psychische Kosten der externen LeistungsdifferenzierungValtin, RenateWagner, Christine PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2004 46 Kopfnoten in der Schule. Relevante Informationen oder zusätzliche soziale Selektion?Brahm, Grit im PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2006 47 Motivationsstile und Leistungsängstlichkeit. Deutsche, russische und finnische Grundschüler/innen im VergleichHartinger, AndreasGraumann, OlgaPehkonen, LeilaSchirin, AlexanderGrittner, Frauke PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Intercultural and International Comparative Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2005 48 Neue Wege in der Leistungsbewertung. Erfahrungen mit Eltern-Kind-Zeugnis-GesprächenGramsch, AlexandraKrause-Hotopp, Diethelm PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2003 49 Irrwege und Wege zur "Testkultur". Kann die "empirische Wende" zur Qualitätssicherung beitragen?Hagemeister, Volker PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2000 50 Silvia-Iris Beutel / Hans Anand Pant: Lernen ohne Noten. Alternative Konzepte der Leistungsbeurteilung, Stuttgart: Kohlhammer 2020 (219 S.) [Rezension]Hemetsberger, Bernhard PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2020 51 The influence of family-school relations on academic successSchmitt, MonjaKleine, Lydia PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation, Educational Sociology 2010 52 Fünf Jahre flächendeckende Bildungsstandardüberprüfungen in Österreich. Vertiefende Analysen zum Zyklus 2012 bis 2016George, Ann Cathrice [Hrsg.] Schreiner, Claudia [Hrsg.] Wiesner, Christian [Hrsg.] Pointinger, Martin [Hrsg.] Pacher, Katrin [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Intercultural and International Comparative Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2019 53 Günther Hoegg: Schulrecht. Aus der Praxis - für die Praxis. Weinheim, Basel: Beltz 2006 (192 S.) [Rezension]Reuter, Lutz R. PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2006 54 Ulf Mühlhausen / Wolfgang Wegner: Erfolgreicher unterrichten?! Eine erfahrungsfundierte Einführung in die Schulpädagogik. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren 2006 (270 S.) [Rezension]Blömeke, Sigrid PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2006 55 Godehard Henze / Uwe Sandfuchs / Clemens Zumhasch: Integration hochbegabter Grundschüler. Längsschnittuntersuchung zu einem Schulversuch (Gemeinsam mit Ulrike Koch, Nina Schulz und Svenja Bringmann). Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2006 (281 S.) [Rezension]Perleth, Christoph PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2006 56 Bildungsbeteiligung und soziale Mobilität in preußischen Städten des 19. JahrhundertKraul, Margret PDF als Volltext Article (from a serial), Peer-Review, History of Education, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1985 57 Bildungsverläufe in der Sekundarstufe. Ergebnisse einer Längsschnittstudie zu Wechseln der Schulform und des BildungsgangsDitton, Hartmut PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2013 58 Ganztagsschule: Entwicklung, Qualität, Wirkungen. Längsschnittliche Befunde der Studie zur Entwicklung von Ganztagsschulen (StEG)Fischer, Natalie [Hrsg.] Holtappels, Heinz Günter [Hrsg.] Klieme, Eckhard [Hrsg.] Rauschenbach, Thomas [Hrsg.] Stecher, Ludwig [Hrsg.] Züchner, Ivo [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation 2011 59 Jugend – Schule – Zukunft. Psychosoziale Bedingungen der Persönlichkeitsentwicklung. Ergebnisse der Längsschnittstudie AIDAKönig, JohannesWagner, ChristineValtin, Renate PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2011 60 Silvia-Iris Beutel / Wolfgang Beutel (Hrsg.): Beteiligt oder bewertet? Leistungsbeurteilung und Demokratiepädagogik. Schwalbach / Taunus: Wochenschau 2010 (368 S.) [Rezension]Wagner, Johannes M.Idel, Till-Sebastian PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2011 result list settings fullfill mark all 1 PrintSaveexport files With following Select-Box you can the marked records into different formats.system/formatchoose system/formatPrintable formatMARC-XMLBibliographic formatEndNote formatBibTeX formatDirect import: Citavi, Endnote, ZoteroAnalytical format: CSV/Excel share content at social platforms Teile diese Seite: