Your search results Watch list Search history showhide advanced search please choose category of the 1. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 1 input all words der 1. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 1. and 2. input andorand not please choose category of the 2. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 2 input all words der 2. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 2. and 3. input andorand not please choose category of the 3. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 3 input all words der 3. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 3. and 4. input andorand not please choose category of the 4. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 4 input all words der 4. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 4. and 5. input andorand not please choose category of the 5. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 5 input all words der 5. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Keyword How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Name How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Journal Activate special settings like review status, document type or language year of publicationfrom---2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 to ---2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 Document type Monograph, Collected Work or primary publication Article (from a serial) Article (journal) all Review Status Publishing House Lectorship Peer-Reviewed Doctoral thesis (PhD thesis or habilitation) University thesis (Bachelor, Master, Diploma) Review Status Unknown all Language German English French Italien Multilingual Other all Save search settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. Your search: (Index Terms: VERSTEHEN) delivered 103 hitsLimit the number of hits using the advanced search. your search as RSS-Feed 123456 next next Trefferliste Einstellungen mark all Save settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. count of hits show 10 hitsshow 25 hitsshow 50 hitsshow 100 hitsshow 200 hits Sorting Sort byfrequenzy of search termTitle A-Zpublishing year (from)publication date in pedocs list of hits 1 Verstehen lehren: Verstehen als psychologischer Prozess und als didaktische AufgabeReusser, Kurt PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1989 2 The construction of mental representation during reading; inferences generationMih, ViorelMih, Codruta PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, General Educational Science 2008 3 Verstehen lehren aus gestaltpsychologischer SichtWertheimer, Michael PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1989 4 Ist "pädagogisches Verstehen" in der Lehrerbildung lehrbar?Oelkers, Jürgen PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1989 5 Nachdenken über ein merkwürdiges Wassergebaren. Eine kleine Übung beim Berner Symposium "Verstehen lehren"Rumpf, Horst PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1989 6 "Reziprokes Lehren". Eine amerikanische Unterrichtsmethode zur Verbesserung des TextverstehensAeschbacher, Urs PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1989 7 Der vorzeitige Verstehensabbruch - ein Motivationsproblem?Weidenmann, Bernd PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1989 8 Verstehen lehren als Verändern von Lern- und BewältigungsstrategienLehtinen, Erno PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1989 9 Verstehen im mathematisch-naturwissenschaftlichen UnterrichtLabudde, Peter PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1989 10 Verstehen ist MenschenrechtWagenschein, Martin PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, General Educational Science, Adult Education / Further Education 2007 11 Verstehen wollen. Soziale, emotionale und motivationale Faktoren beim Verstehen. Fördert die Schule ein oberflächliches Verstehen?Messner, Helmut PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1989 12 Einige Vorschläge zum Verstehen lehren von TextaufgabenStern, Elsbeth PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 1989 13 Motivationale Bedingungen des TextverstehensSchiefele, Ulrich PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology 1988 14 Wahrnehmen - Verstehen - Wiedergeben. Anmerkungen zu drei Notenschriften für blinde und sehende KinderWiesenthal, Roselore PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Special Education, Teaching Didactics/Teaching Music and Arts 1995 15 Friedrich Kümmel (Hrsg.): O. F. Bollnow: Hermeneutische Philosophie und Pädagogik. Freiburg/München: Alber 1997. […] [Sammelrezension]Koerrenz, Ralf PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, General Educational Science 1998 16 Do graph readers prefer the graph type most suited to a given task? Insights from eye trackingStrobel, BenjaminSaß, SteffaniLindner, Marlit AnnalenaKöller, Olaf PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology 2016 17 Günther Bittner: Menschen verstehen. Wider die "Spinneweben dogmatischen Denkens". Würzburg: Königshausen & Neumann 2006 (192 S.) [Rezension]Ledl, Andreas PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Differential Educational Research, Philosophy of Education 2006 18 Wahrnehmen und Verstehen. Kognitive Grundlagen der Repräsentation musikalischer Elemente und Strukturen. Entwurf zu einem ForschungsprogrammGruhn, Wilfried PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Educational Psychology, Teaching Didactics/Teaching Music and Arts 1992 19 Bieg, S.; Behr, M. (2005): Mich und Dich verstehen. Ein Trainingsprogramm zur Emotionalen Sensitivität bei Schulklassen und Kindergruppen im Grundschul- und Orientierungsstufenalter. Göttingen: Hogrefe (221 Seiten; € 39,95) [Rezension]Caby, Filip PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Educational Psychology 2006 20 Zur ethischen Begründung einer Praxis der GeistigbehindertenpädagogikKleinbach, Karlheinz PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Qualifikationsarbeit (Dissertation, Habilitationsschrift), Special Education 1994 result list settings fullfill mark all 123456 next next PrintSaveexport files With following Select-Box you can the marked records into different formats.system/formatchoose system/formatPrintable formatMARC-XMLBibliographic formatEndNote formatBibTeX formatDirect import: Citavi, Endnote, ZoteroAnalytical format: CSV/Excel share content at social platforms Teile diese Seite: