Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Migrant teachers in Swedish teacher education and their re-entry as professionals
Autor
OriginalveröffentlichungKremsner, Gertraud [Hrsg.]; Proyer, Michelle [Hrsg.]; Biewer, Gottfried [Hrsg.]: Inklusion von Lehrkräften nach der Flucht. Über universitäre Ausbildung zum beruflichen Wiedereinstieg. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2020, S. 197-201
Dokument  (2.267 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-7815-2358-6; 978-3-7815-5796-3; 9783781523586; 9783781557963
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Teacher education has the task of preparing teachers for a professional role suitable within a national context but with respect to a global information society. In this chapter, research concerning migrant teachers with foreign teaching degrees studying Swedish teacher education is presented. Findings identify unfamiliar ways of thinking and practising they experienced in a new context. Further findings show what educated teachers experience when they re-enter as professionals in a new school context. Lastly, there will be some thoughts about further education and what content is needed in order to scaffold migrant teachers upon re-entering their profession. (DIPF/Orig.)
Beitrag in:Inklusion von Lehrkräften nach der Flucht. Über universitäre Ausbildung zum beruflichen Wiedereinstieg
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am12.03.2020
QuellenangabeKäck, Annika: Migrant teachers in Swedish teacher education and their re-entry as professionals - In: Kremsner, Gertraud [Hrsg.]; Proyer, Michelle [Hrsg.]; Biewer, Gottfried [Hrsg.]: Inklusion von Lehrkräften nach der Flucht. Über universitäre Ausbildung zum beruflichen Wiedereinstieg. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2020, S. 197-201 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-189252 - DOI: 10.25656/01:18925; 10.35468/5796_17
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen