Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Learning to be difficult. Civic education and intransigent indignation
Autor
Originalveröffentlichungon education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 4 S. ZDB
Dokument  (273 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2571-7855; 25717855
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):The age of Trump´ has made the author appreciate anew the uncompromising political thought of Jacques Rancière. In this short essay, she argues that rage and resentment are not the only politically relevant forms of anger, and that intransigence and indignation are the forms of anger that feature prominently in Rancière’s conception of political disagreement. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am28.06.2022
QuellenangabeRuitenberg, Claudia W.: Learning to be difficult. Civic education and intransigent indignation - In: on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 4 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230098 - DOI: 10.25656/01:23009; 10.17899/ON_ED.2018.1.5
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen