Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230098
DOI: 10.25656/01:23009; 10.17899/ON_ED.2018.1.5
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230098
DOI: 10.25656/01:23009; 10.17899/ON_ED.2018.1.5
Titel |
Learning to be difficult. Civic education and intransigent indignation |
---|---|
Autor | Ruitenberg, Claudia W. |
Originalveröffentlichung | on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 4 S. |
Dokument | Volltext (273 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Bildungstheorie; Kritisches Denken; Politische Bildung; Zivilcourage; Zivilgesellschaft; Kompromiss; Wut; Politisches Handeln |
Teildisziplin | Bildungs- und Erziehungsphilosophie |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2571-7855; 25717855 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2018 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | The age of Trump´ has made the author appreciate anew the uncompromising political thought of Jacques Rancière. In this short essay, she argues that rage and resentment are not the only politically relevant forms of anger, and that intransigence and indignation are the forms of anger that feature prominently in Rancière’s conception of political disagreement. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | on education. Journal for research and debate Jahr: 2018 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 28.06.2022 |
Quellenangabe | Ruitenberg, Claudia W.: Learning to be difficult. Civic education and intransigent indignation - In: on education. Journal for research and debate 1 (2018) 1, 4 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-230098 - DOI: 10.25656/01:23009; 10.17899/ON_ED.2018.1.5 |