Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Islamic social and moral education. A comparative study with the Western view
Autoren
OriginalveröffentlichungBerndt, Constanze [Hrsg.]; Häcker, Thomas [Hrsg.]; Walm, Maik [Hrsg.]: Ethik in pädagogischen Beziehungen. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2022, S. 65-76
Dokument  (159 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-7815-5960-8; 978-3-7815-2520-7; 9783781559608; 9783781525207
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):We attempt to introduce the Islamic approach to social and moral education in terms of three basic elements of human nature in Islamic view: a divine inclination (fitrah), dignity, and freedom. Relying on this account, three principles of Islamic social education are extracted: protection and promotion of individuality; critically analysing tradition, and overcoming self-centeredness. These principles provide a foundation by which to engage with Western social education. We argue that there are strong similarities between Islamic and Western Social education. It is argued further that even though there are some differences between the two viewpoints, this does not prevent reaching a rich dialogue between the two approaches. (DIPF/Orig.)
Beitrag in:Ethik in pädagogischen Beziehungen
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am25.08.2022
QuellenangabeBagheri Noaparast, Khosrow; Panjwani, Imranali: Islamic social and moral education. A comparative study with the Western view - In: Berndt, Constanze [Hrsg.]; Häcker, Thomas [Hrsg.]; Walm, Maik [Hrsg.]: Ethik in pädagogischen Beziehungen. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2022, S. 65-76 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-252826 - DOI: 10.25656/01:25282; 10.35468/5960-05
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen