Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-opus-26022
DOI: 10.25656/01:2602
URN: urn:nbn:de:0111-opus-26022
DOI: 10.25656/01:2602
| Titel |
Trust, space, time and opportunities. Case study report on participation and non-formal education in the support for young people in transitions to work in West-Germany (WP 6) |
|---|---|
| Autoren | Pohl, Axel; Stauber, Barbara |
| Originalveröffentlichung | Tübingen : Institut für regionale Innovation und Sozialforschung 2004, 49 S. - (IRIS Arbeitspapiere; 1-2004) |
| Dokument | Volltext (1.215 KB) |
| Lizenz des Dokumentes |
|
| Schlagwörter (Deutsch) | Informelle Bildung; Nichtformale Bildung; Partizipation; Jugendlicher; Benachteiligter Jugendlicher; Übergang Schule - Beruf; Fallstudie; München; Stuttgart; Deutschland |
| Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Sozialpädagogik |
| Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
| Sprache | Englisch |
| Erscheinungsjahr | 2004 |
| Begutachtungsstatus | Review-Status unbekannt |
| Abstract (Englisch): | This report presents West German findings of the European research project ‘Youth policy and participation – Potentials of participation and informal learning in transitions to work (YOYO)’. It is based on the analysis of in-depth interviews with young people from two youth schemes and the evaluation of two case studies of the respective projects. [...] Two projects have been selected which try to overcome this gap: La Silhouette (Munich) [and] Mobile Youth Work (Stuttgart). (DIPF/Orig.) |
| Abstract (Deutsch): | Fallstudienbericht zu Partizipation und non-formeller Bildung in Unterstützungsmaßnahmen für Jugendliche im Übergang in den Beruf. Westdeutscher Teil des Europäischen Forschungsprojekts YOYO (Jugendpolitik und Partizipation).(Autor) |
| Statistik | |
| Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
| Eintrag erfolgte am | 23.02.2010 |
| Quellenangabe | Pohl, Axel; Stauber, Barbara: Trust, space, time and opportunities. Case study report on participation and non-formal education in the support for young people in transitions to work in West-Germany (WP 6). Tübingen : Institut für regionale Innovation und Sozialforschung 2004, 49 S. - (IRIS Arbeitspapiere; 1-2004) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-26022 - DOI: 10.25656/01:2602 |