search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Berufliche Unterstützung und Förderung von Pädagogen in einem Heim für verhaltensauffällige Schüler. Eine Darstellung von Befragungsergebnissen und eine Programmauswertung
Parallel titleOccupational Assistance and Promotion of the Pedagogic Staff in a Home for Behaviorally Disturbed School Children - A Report on the Results of an Interrogation and an Evaluation of a Program
Authors
SourcePraxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 30 (1981) 5, S. 174-181 ZDB
Document  (6.600 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0032-7034; 00327034
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Ziel (des) Aufsatzes ist es, aufzuzeigen inwieweit die praktizierten Angebote zur beruflichen Unterstützung und Förderung von Pädagogen in einem Heim für verhaltensauffällige Kinder und Jugendliche von den beteiligten Erziehern als berufsfördernd bewertet werden. (Die Autoren) stellen die Ergebnisse einer Befragung von Pädagogen des o. g. Heimes zusammenfassend dar. Insbesondere fragen (die Autoren), welche Bedeutung die von uns Befragten den angebotenen Hilfen für eine effektive Bewältigung von Berufsaufgaben beimessen. Zudem versuchen (die Autoren) Anregungen bezüglich einer Umgestaltung von Fortbildungsangeboten zu erfragen. (DIPF/ Orig.)
Abstract (English):Purpose of (the) article is to show in as far as the practised offers for vocational promotion and support of pedagogues in a home for emotionally disturbed children are estimated as helpful by the participated pedagogues. (The authors) summarize the information (they) got by asking the pedagogues of (their) institution. Especially (the authors) try to find out how the colleagues considered the offered support for an effective mastering of their vocational tasks. Furthermore (the authors) ask for proposals to innovate (their) program. (DIPF/ Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication08.10.2010
CitationGelissen, G.; Kluge, K.-J.: Berufliche Unterstützung und Förderung von Pädagogen in einem Heim für verhaltensauffällige Schüler. Eine Darstellung von Befragungsergebnissen und eine Programmauswertung - In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 30 (1981) 5, S. 174-181 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-26928 - DOI: 10.25656/01:2692
export files

share content at social platforms