Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN:
TitelThe art of practice. Understanding the process of musical maturation through reflection
Autoren ; ;
OriginalveröffentlichungNiessen, Anne [Hrsg.]; Knigge, Jens [Hrsg.]: Theoretische Rahmung und Theoriebildung in der musikpädagogischen Forschung. Münster ; New York : Waxmann 2015, S. 125-145. - (Musikpädagogische Forschung; 36)
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Reflexion <Phil>; Praktische Fertigkeit; Musik; Studiengang; Musiker; Student; Einstellung <Psy>; Prüfungsleistung; Klassik; Popmusik; Metakognition; Kompetenzerwerb; Interview; Empirische Untersuchung; Liverpool; Großbritannien
TeildisziplinFachdidaktik/musische Fächer
Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-8309-3313-7
ISSN0937-3993
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Much has been written in the last 30 years about musical practice and performance, but there is little consensus over what practice really means, or how musicians progress by practising. Researchers tend to focus on specific elements in practice rather than maintaining a more holistic perspective. Whilst academics historically focused on (primarily Western) classical musicians, more recent research has encompassed popular, jazz and folk musicians. The current research project at the University of Liverpool focuses on the practice and performance of both popular and classical musicians as described in students’ reflective essays. We posit a model for musical maturation that incorporates key elements from psychology, epistemology and sociocultural theory. (DIPF/Orig.)
Beitrag in:Theoretische Rahmung und Theoriebildung in der musikpädagogischen Forschung
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
BestellmöglichkeitKaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de
Eintrag erfolgte am13.12.2016
Empfohlene ZitierungEsslin-Peard, Monica; Shorrocks, Tony; Welch, Graham F.: The art of practice. Understanding the process of musical maturation through reflection - In: Niessen, Anne [Hrsg.]; Knigge, Jens [Hrsg.]: Theoretische Rahmung und Theoriebildung in der musikpädagogischen Forschung. Münster ; New York : Waxmann 2015, S. 125-145. - (Musikpädagogische Forschung; 36) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-126184
Dateien exportieren