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Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelCharacteristics of educational policies from the perspective of interculturality
Autor
OriginalveröffentlichungEducatia 21 (2011) 9, S. [1]-9
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Bildungssoziologie; Gruppensoziologie; Bildungspolitik; Interkulturelle Bildung; Europarat; Empfehlung; Strategie
TeildisziplinBildungssoziologie
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1841-0456; 2247-8671
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):The European Council's Recommendation relating to teacher training in education for intercultural understanding, highlights the fact that the purpose of international education, which is above intercultural education, is to develop the sense of social responsibility and solidarity with disadvantaged groups and induce respect for the principle of equality in daily behaviour. The essence of the intercultural education system is represented by ensuring authentic cultural interactions, free from the constraints of a competitive axiology. We refer, in this respect, to the promotion through education of a continuum of value, of connecting bridges between different cultures, ethnicities, religions or races which are in contact. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEducatia 21 Jahr: 2011
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Eintrag erfolgte am10.05.2012
Empfohlene ZitierungTrif, Letitia: Characteristics of educational policies from the perspective of interculturality - In: Educatia 21 (2011) 9, S. [1]-9 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-55526
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