Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelA time for learning: representations of time and the temporal dimensions of learning through the lifecourse
Autoren ; ;
OriginalveröffentlichungZeitschrift für Pädagogik 56 (2010) 3, S. 317-327
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Interview; Längsschnittuntersuchung; Subjektivität; Wahrnehmung; Bildungsbiografie; Lebensalter; Generationenbeziehung; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Zeit; Zeitbegriff; Erwachsener; Großbritannien
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0044-3247
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Based on findings from a large-scale longitudinal study into the learning biographies of adults, this paper focuses on the different representations of time in the interview data. The paper discusses three such representations: chronological time, narrative time, and generational time. The authors show how different notions of time operate within the construction of life stories. They also analyse the ways in which different representations of time impact upon and serve as resources for reflection on and learning from life, thus contributing to understanding the complex relationships between biography, life and time. (DIPF/Orig.).
weitere Beiträge dieser ZeitschriftZeitschrift für Pädagogik Jahr: 2010
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am28.02.2013
Empfohlene ZitierungBiesta, Gert; Field, John; Tedder, Michael: A time for learning: representations of time and the temporal dimensions of learning through the lifecourse - In: Zeitschrift für Pädagogik 56 (2010) 3, S. 317-327 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-71483
Dateien exportieren