Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN:


Titel: Educational Issues in the Multicultural Society of Germany
Autor:
Originalveröffentlichung: Ray, Douglas [Hrsg.]; Poonwassie, Deo H. [Hrsg.]: Education and Cultural Differences. New Perspectives. New York; London : Garland Publishing 1992, S. 429-447
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Multikulturalität; Multikulturelle Gesellschaft; Multikulturelle Erziehung; Kulturelle Identität; Ethnizität; Minderheitenfrage; Migrant; Ausländer; Bildungssystem; Bildung; Erziehung; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Deutschland
Pädagogische Teildisziplin: Vergleichende Erziehungswissenschaft
Dokumentart: Aufsatz (Sammelwerk)
ISBN: 0-8240-6047-4
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): After pointing out some “basic considerations” according to “the scopes of multiculturalism” in Germany the author analyzes “multiethnicity as a topical issue” which in his eyes consists of four major relationships in Germany: 1) Indigenous minorities, 2) The Ethnic German “Resettlers” (having resettled from the Soviet Union and Eastern Europe), 3) people seeking asylum, and 4) migrants. Whereas in contrast to the other mentioned minority groups he mainly focuses on migrants which form part of the “foreign population” he firstly investigates the socioeconomic and political background conditions of migrant workers from an historical point of view. Then he describes the “specific problem areas” according to the education of migrant children and youngsters. Before concluding he also makes some remarks on teachers of migrant workers’ children and their training. (DIPF/ ssch)
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Bestellmöglichkeit: Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de
Eintrag erfolgte am: 23.06.2009
Empfohlene Zitierung: Mitter, Wolfgang: Educational Issues in the Multicultural Society of Germany - In: Ray, Douglas [Hrsg.]; Poonwassie, Deo H. [Hrsg.]: Education and Cultural Differences. New Perspectives. New York; London : Garland Publishing 1992, S. 429-447 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-20134