Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN:
TitelEducational Issues in the Multicultural Society of Germany
Autor
OriginalveröffentlichungRay, Douglas [Hrsg.]; Poonwassie, Deo H. [Hrsg.]: Education and Cultural Differences. New Perspectives. New York; London : Garland Publishing 1992, S. 429-447
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Multikulturalität; Multikulturelle Gesellschaft; Multikulturelle Erziehung; Kulturelle Identität; Ethnizität; Minderheitenfrage; Migrant; Ausländer; Bildungssystem; Bildung; Erziehung; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Deutschland
TeildisziplinVergleichende Erziehungswissenschaft
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN0-8240-6047-4
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):After pointing out some “basic considerations” according to “the scopes of multiculturalism” in Germany the author analyzes “multiethnicity as a topical issue” which in his eyes consists of four major relationships in Germany: 1) Indigenous minorities, 2) The Ethnic German “Resettlers” (having resettled from the Soviet Union and Eastern Europe), 3) people seeking asylum, and 4) migrants. Whereas in contrast to the other mentioned minority groups he mainly focuses on migrants which form part of the “foreign population” he firstly investigates the socioeconomic and political background conditions of migrant workers from an historical point of view. Then he describes the “specific problem areas” according to the education of migrant children and youngsters. Before concluding he also makes some remarks on teachers of migrant workers’ children and their training. (DIPF/ ssch)
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
BestellmöglichkeitKaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de
Eintrag erfolgte am23.06.2009
Empfohlene ZitierungMitter, Wolfgang: Educational Issues in the Multicultural Society of Germany - In: Ray, Douglas [Hrsg.]; Poonwassie, Deo H. [Hrsg.]: Education and Cultural Differences. New Perspectives. New York; London : Garland Publishing 1992, S. 429-447 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-20134
Dateien exportieren