Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Assessing business-planning competence using the Collegiate Learning Assessment as a prototype
Autor:
Originalveröffentlichung: Empirical research in vocational education and training 4 (2012) 1, S. 77-90
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Kompetenzmessung; Student; Unternehmensplanung; Messinstrument; Modell; Hochschulbildung; Qualität
Pädagogische Teildisziplin: Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 1877-6337
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): The assessment of competence has emerged as a critical issue as nations seek to develop their education systems, work forces, and their citizens’ capacity for life-long learning. While the assessment of competence may be critical to national well-being in the 21st century, as Hartig, Klieme and Leutner (2008, p. v) pointed out, «the theoretical modeling of competencies, their assessment, and the usage of assessment results in practice present new challenges for psychological and educational research». The purpose of this paper is to move the field forward by providing one possible model for assessing competence. The model presented here underlies the Collegiate Learning Assessment (CLA). Drawing on lessons from the CLA, the model was used to develop a concrete prototype for assessing business-planning competence. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Empirical research in vocational education and training Jahr: 2012
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 21.10.2013
Empfohlene Zitierung: Shavelson, Richard J.: Assessing business-planning competence using the Collegiate Learning Assessment as a prototype - In: Empirical research in vocational education and training 4 (2012) 1, S. 77-90 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82742