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Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
Titel'Citizenship Education' - Brücke zu einer europäischen Identität?
Autor
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 12 (2006) 1, S. 73-96
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Demokratische Erziehung; Staatsbürgerliche Erziehung; Interkulturelle Kompetenz; Demokratie; Europäische Identität; Globales Lernen; Mitbestimmung; Nationale Identität; Politische Bildung; Konzeption; Europäische Union; Europa
TeildisziplinBildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732
SpracheDeutsch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Traditionally, concepts of citizenship education aim at integrating immigrants as well as new generations of citizens in a certain society. The concepts are usually closely related to the idea of a 'nation-state', implying rights of inclusion and exclusion according to social and political status. An extended understanding of citizenship education as it was for example developed in the notion of global learning, which aims at the 'global citizens', surpasses the boundaries of national thinking. Various international concepts of citizen, citizenship, and citizenship education are discussed in order to develop a concept of European citizenship education which might help to shape a 'European identity'. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftTertium comparationis Jahr: 2006
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Eintrag erfolgte am17.11.2010
Empfohlene ZitierungZeuner, Christine: 'Citizenship Education' - Brücke zu einer europäischen Identität? - In: Tertium comparationis 12 (2006) 1, S. 73-96 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-29709
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