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Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelEducation policy, law and governance in the United Kingdom
Autoren ;
OriginalveröffentlichungTrends in Bildung international (2009) 22, S. 1-30
hat Version:Bildungspolitik, Bildungsgesetzgebung und Bildungssteuerung im Vereinigten Königreich
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Bildung; Bildungsgang; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsreform; Schulpolitik; Bildungsangebot; Bildungsrecht; Kind; Elementarbereich; Schulsystem; Schulabsentismus; Schulpflicht; Bildungsverwaltung; Schulinspektion; Schulform; Primarbereich; Sekundarbereich; Bildungsabschluss; Gesetzgebung; Finanzierung; Hochschulbildung; Sonderschule; Migrant; England; Großbritannien
TeildisziplinAllgemeine Erziehungswissenschaft
Vergleichende Erziehungswissenschaft
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1610-5451
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):In this contribution, the authors present an overview and discussion of the key policies, trends and issues in UK education. The focus in the initial sections is more on the school system of early and compulsory education. Later sections focus also on post-compulsory and higher education, and links to the world of work. There are four home countries in the UK - England, Northern Ireland, Scotland and Wales - with increasingly divergent education systems. Where possible and relevant the authors distinguish these systems, especially at the start of the chapter. However, it is not possible within space constraints to provide detailed discussion of the distinctive legislative framework in each home country and for the purpose of this chapter they have focused primarily on England, which is the most populous of the home countries. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftTrends in Bildung international Jahr: 2009
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PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am04.06.2012
Empfohlene ZitierungHarris, Neville; Gorard, Stephen: Education policy, law and governance in the United Kingdom - In: Trends in Bildung international (2009) 22, S. 1-30 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-50623
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