Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
The integration of sciences into the American secondary school curriculum, 1890s-1990s
Autor
OriginalveröffentlichungOelkers, Jürgen [Hrsg.]; Osterwalder, Fritz [Hrsg.]; Rhyn, Heinz [Hrsg.]: Bildung, Öffentlichkeit und Demokratie. Weinheim u.a. : Beltz 1998, S. 89-113. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 38)
Dokument  (1.996 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISSN0514-2717; 05142717
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):School reforms in the late 19th century, mirroring larger social, economic, and political changes in American society, account for the permanent lodging of science into the high school curriculum. Major changes in science courses, texts, and instruction occurred in these years. These changes then and since, however, were marked by ideological struggles among groups of reformers representing university academics, policy makers, and educators over why science should be taught and how best to teach the subject. Those struggles over the purposes of science knowledge (should science be taught for its knowledge or its utility in society?) and pedagogy (traditional or progressive methods) reflected deeply embedded value conflicts in American democracy and over the purposes of the high school in such a society. (DIPF/orig.)
Beitrag in:Bildung, Öffentlichkeit und Demokratie
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am11.11.2014
QuellenangabeCuban, Larry: The integration of sciences into the American secondary school curriculum, 1890s-1990s - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]; Osterwalder, Fritz [Hrsg.]; Rhyn, Heinz [Hrsg.]: Bildung, Öffentlichkeit und Demokratie. Weinheim u.a. : Beltz 1998, S. 89-113. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 38) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-94834 - DOI: 10.25656/01:9483
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen