Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Education as a factor of intercultural communication
Autor:
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 1 (2011) 2, S. 87-104
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Interkulturelle Bildung; Interkulturelle Kommunikation; Pädagogik; Kommunikative Kompetenz; Interkulturelle Kompetenz; Multikulturalität; Curriculumentwicklung; Kulturpluralismus; Erziehungstheorie; Individuum; Selbstkompetenz; Selbstorganisation; Selbstregulation; Selbstverantwortung; Selbstevaluation; Problemlösen; Erziehungsziel; Selbstbestimmung; Selbstreflexion; Konstruktivismus; Europäische Integration; Europa
Pädagogische Teildisziplin: Allgemeine Erziehungswissenschaft; Schulpädagogik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The paper considers alternative constructivism as a possibility of theoretical starting point regarding education as a factor of intercultural communication. The introductory part of the paper deals with Kelly’s personal construct theory permeating the arguments in favour of the theoretical research thesis referring to the issue of the extent the pluralism of European culture space interferes with national culture through education. Furthermore, the paper considers the way pedagogy has been searching for more comprehensive self-observation, self-reflection and self-determination on its way to self-change in order to ensure freedom of personal action according to contemporary philosophical discussions. The importance of education as a factor of intercultural communication has been supported by the outcomes of an explorative empirical research, which is an element bonding all the reflections in the text. Finally, the key competences for intercultural communication have been stated in the paper. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2011
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 16.08.2012
Empfohlene Zitierung: Gojkov, Grozdanka: Education as a factor of intercultural communication - In: CEPS Journal 1 (2011) 2, S. 87-104 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-65299