Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelEducation as a factor of intercultural communication
Autor
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 1 (2011) 2, S. 87-104
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Interkulturelle Bildung; Interkulturelle Kommunikation; Pädagogik; Kommunikative Kompetenz; Interkulturelle Kompetenz; Multikulturalität; Curriculumentwicklung; Kulturpluralismus; Erziehungstheorie; Individuum; Selbstkompetenz; Selbstorganisation; Selbstregulation; Selbstverantwortung; Selbstevaluation; Problemlösen; Erziehungsziel; Selbstbestimmung; Selbstreflexion; Konstruktivismus; Europäische Integration; Europa
TeildisziplinAllgemeine Erziehungswissenschaft
Schulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The paper considers alternative constructivism as a possibility of theoretical starting point regarding education as a factor of intercultural communication. The introductory part of the paper deals with Kelly’s personal construct theory permeating the arguments in favour of the theoretical research thesis referring to the issue of the extent the pluralism of European culture space interferes with national culture through education. Furthermore, the paper considers the way pedagogy has been searching for more comprehensive self-observation, self-reflection and self-determination on its way to self-change in order to ensure freedom of personal action according to contemporary philosophical discussions. The importance of education as a factor of intercultural communication has been supported by the outcomes of an explorative empirical research, which is an element bonding all the reflections in the text. Finally, the key competences for intercultural communication have been stated in the paper. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2011
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am16.08.2012
Empfohlene ZitierungGojkov, Grozdanka: Education as a factor of intercultural communication - In: CEPS Journal 1 (2011) 2, S. 87-104 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-65299
Dateien exportieren