Detailanzeige
Titel |
High-stakes testing and Educational Governance – insights and innovations in European school systems. Special Issue Editorial |
---|---|
Autoren |
Lorenz, Ramona;
Eickelmann, Birgit;
Bos, Wilfried ![]() |
Originalveröffentlichung | Journal for educational research online 8 (2016) 2, S. 5-9 ![]() |
Dokument | Volltext (233 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Abschlussprüfung; Schülerleistung; Leistungsmessung; Test; Zentralabitur; Schulsystem; Steuerung; Bildungspolitik; Einführung; Internationaler Vergleich; Europa |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 1866-6671; 18666671 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2016 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | International research with regard to the intended as well as to the unintended outcomes and effects of high-stakes testing shows that the impact of high-stakes tests has important consequences for the participants involved in the respective educational systems. The purpose of this special issue is to examine the implementation of high-stakes testing in different national school systems and to refer to the effects in view of the concept of Educational Governance. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | Journal for educational research online Jahr: 2016 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 11.10.2016 |
Quellenangabe | Lorenz, Ramona; Eickelmann, Birgit; Bos, Wilfried: High-stakes testing and Educational Governance – insights and innovations in European school systems. Special Issue Editorial - In: Journal for educational research online 8 (2016) 2, S. 5-9 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-124162 - DOI: 10.25656/01:12416 |