Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-126940
DOI: 10.25656/01:12694; 10.1186/s40536-016-0034-2
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-126940
DOI: 10.25656/01:12694; 10.1186/s40536-016-0034-2
Titel |
Proficient beyond borders: assessing non-native speakers in a native speakers’ framework |
---|---|
Autoren |
Fleckenstein, Johanna ![]() ![]() ![]() ![]() |
Originalveröffentlichung | Large-scale assessments in education 4 (2016) 1, S. 1-19 ![]() |
Dokument | Volltext (1.244 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Lesekompetenz; Schülerleistung; Leistungsmessung; Sprachkompetenz; Sprachfertigkeit; Muttersprache; Bildungsstandards; PISA-E <Programme for International Student Assessment - Ergänzungsstudie>; Schulform; Schuljahr 09; Schuljahr 10; Empirische Untersuchung; Deutschland |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Fachdidaktik/Sprache und Literatur |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2196-0739; 21960739 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2016 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | English language proficiency is considered a basic skill that students from different language backgrounds are expected to master, independent of whether they are native or non-native speakers. Tests that measure language proficiency in non-native speakers are typically linked to the common European framework of reference for languages. Such tests, however, often lack the criteria to define a practically relevant degree of proficiency in English. We approach this deficit by assessing non-native speakers’ performance within a native speakers’ framework. |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 27.01.2017 |
Quellenangabe | Fleckenstein, Johanna; Leucht, Michael; Pant, Hans Anand; Köller, Olaf: Proficient beyond borders: assessing non-native speakers in a native speakers’ framework - In: Large-scale assessments in education 4 (2016) 1, S. 1-19 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-126940 - DOI: 10.25656/01:12694; 10.1186/s40536-016-0034-2 |