Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN:
TitelMapping the methodological field of discourse analysis in music education research. A review study, part I
Autoren ; ;
OriginalveröffentlichungCvetko, Alexander J. [Hrsg.]; Rolle, Christian [Hrsg.]: Musikpädagogik und Kulturwissenschaft. 1. Aufl. Münster; New York : Waxmann 2017, S. 153-164. - (Musikpädagogische Forschung; 38)
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Forschungsmethode; Musikpädagogik; Diskurs; Diskursanalyse
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Fachdidaktik/musische Fächer
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-8309-3661-9
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):In this article we present early findings of a review study about the use of discourse analysis in music education research. The review study is part of a research project on discourses of academization and the music profession in higher music education (DAPHME). Discourse analysis and comparable terms label a range of approaches sharing a view of language as constructing reality as well as being socially constructed. The approaches differ in their theoretical backgrounds and in their empirical methods. We developed possible categories of comparison and put them to the test by investigating four examples of discourse research in the context of the question: How can the different approaches help explain the processes of academization in higher music education. (DIPF/Orig.)
Beitrag in:Musikpädagogik und Kulturwissenschaft
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
BestellmöglichkeitKaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de
Eintrag erfolgte am05.07.2018
Empfohlene ZitierungRolle, Christian; Angelo, Elin; Georgii-Hemming, Eva: Mapping the methodological field of discourse analysis in music education research. A review study, part I - In: Cvetko, Alexander J. [Hrsg.]; Rolle, Christian [Hrsg.]: Musikpädagogik und Kulturwissenschaft. 1. Aufl. Münster; New York : Waxmann 2017, S. 153-164. - (Musikpädagogische Forschung; 38) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-156319
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)