Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
Relational aesthetics. A duoethnographic research on feminism
Autoren GND-ID; ;
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 10 (2019) 2, S. 123-141 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Ästhetische Bildung; Ästhetik; Kulturelle Bildung; Kunsterziehung; Ästhetische Erfahrung; Systemtheorie; Feminismus; Ethnografie; Kritische Pädagogik; Soziale Gerechtigkeit; Fotografie; Ausstellung
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
Frauen- und Geschlechterforschung in der Erziehungswissenschaft
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This paper offers a frame to reflect on the role of aesthetics in the development of a critical pedagogy for social justice in adult education. Arts-based research and practice have the power to illuminate the participants’ views, ideas, and feelings, as well as the systems of values that are embedded in their contexts. Critical thinking and awareness are the result of relational and political processes, triggered by experience and going beyond subjectivity. The authors aim at defining a pedagogical practical theory that celebrates complexity, opens possibilities, develops the new, and triggers deliberate action, rather than fostering specific behaviours or learning. The paper itself is a piece of that pedagogy, developed through a cooperative method of writing-as-inquiry (duoethnography), here triggered by a photographic exhibition and resulting in the dialogic exploration of feminism in the authors’ lives. In this example, it is shown how individual voices can be juxtaposed to develop an open, transforming theory of feminism, identity, and education. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2019
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am19.09.2019
Empfohlene ZitierungFormenti, Laura; Luraschi, Silvia; Del Negro, Gaia: Relational aesthetics. A duoethnographic research on feminism - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 10 (2019) 2, S. 123-141 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-178155 - DOI: 10.3384/rela.2000-7426.rela9144
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)