Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
The Feminist Museum Hack as an aesthetic practice of possibility
Autoren GND-ID;
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 10 (2019) 2, S. 143-159 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Ästhetische Bildung; Ästhetik; Kulturelle Bildung; Kunsterziehung; Ästhetische Erfahrung; Feminismus; Museum; Ausstellung; Frau; Darstellung
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
Frauen- und Geschlechterforschung in der Erziehungswissenschaft
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This article outlines the central components, foundations and key activities of the Feminist Museum Hack, an investigative, pedagogical, analytical and interventionist tool we have designed to explore patriarchal assumptions behind the language, images and stragecrafting (positioning, lighting) of museums and art galleries. We also share findings from a study of student and community participants who employed the Hack in a museum in Canada and an art gallery in England. While differences existed due to institutional genres, findings showed participants’ ability to see and to reimagine absences, objectification, fragmentation, and double-standards and apply these to the world beyond the institution’s walls. As a form of pedagogy of possibility, the Hack encourages critique, just ire and the imagination. As it hones visual literacy skills it emboldens participants to challenge the authority of the museum narratives and to engage in creative practices of agency and activism. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2019
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am19.09.2019
Empfohlene ZitierungClover, Darlene E.; Williamson, Sarah: The Feminist Museum Hack as an aesthetic practice of possibility - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 10 (2019) 2, S. 143-159 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-178160 - DOI: 10.3384/rela.2000-7426.rela9142
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)