Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-178649
DOI: 10.25656/01:17864
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-178649
DOI: 10.25656/01:17864
Titel |
Public-Private Dynamics in Higher Education. Expectations, Developments and Outcomes |
---|---|
Weitere Beteiligte | Enders, Jürgen [Hrsg.]; Jongbloed, Ben [Hrsg.] |
Originalveröffentlichung | Bielefeld : transcript 2007, 525 S. - (Science Studies) |
Dokument | Volltext (4.025 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Universität; Hochschulpolitik; Hochschulausstattung; Hochschulfinanzierung; Hochschulprofil; Hochschulbildung; Hochschulforschung; Forschungsfinanzierung; Privathochschule; Hochschulreform; Marktorientierung; Globalisierung; Bologna-Prozess; Hochschulkooperation; USA; Deutschland; Venezuela; Italien |
Teildisziplin | Hochschulforschung und Hochschuldidaktik Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-89942-752-3; 978-3-8394-0752-3; 9783899427523; 9783839407523 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2007 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | Worldwide, scholarship and policy-making develop new ideas and models for the role of higher education and research in society and economy. This development points to changing relationships and boundaries between the public and private spheres in higher education including their public and private steering and funding, public-private partnerships between universities and firms, the rise of private higher education and of business models in the management of universities. The contributions to this edited volume investigate into the dynamics of blurring boundaries between the public and the private in higher education and their consequences for the university. (DIPF/Orig.) |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 15.10.2019 |
Quellenangabe | Enders, Jürgen [Hrsg.]; Jongbloed, Ben [Hrsg.]: Public-Private Dynamics in Higher Education. Expectations, Developments and Outcomes. Bielefeld : transcript 2007, 525 S. - (Science Studies) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-178649 - DOI: 10.25656/01:17864 |