Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
The potential of statistical matching for the analysis of wider benefits of learning in later life
Autoren GND-ID; GND-ID; ; ; GND-ID; ORCID; GND-ID
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 10 (2019) 3, S. 291-306 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Alter Mensch; Lernen; Bildungsteilnahme; Wohlbefinden; Übereinstimmung; Statistik
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):It is challenging to investigate wider benefits of adult learning, especially in later life, due to limited data on educational activities and non-monetary returns in large, longitudinal surveys. Statistical matching provides an approach to exploit the potential of existing data by combining data sources with complementary features based on shared information. The paper describes the matching of two data sources (German Ageing Survey and Study of Educational Attainment and Interests of Older People) in order to examine the effects of educational participation on well-being in later life. We emphasize the matching procedure and how to identify the best-matched dataset. Based on matched data, effects of educational activities on life satisfaction are examined in later life. The discussion focuses on future demands on data and methods for investigating wider benefits of adult learning in quantitative research. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2019
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am19.12.2019
Empfohlene ZitierungWiest, Maja; Kutscher, Tanja; Willeke, Janek; Merkel, Julie; Hoffmann, Madlain; Kaufmann-Kuchta, Katrin; Widany, Sarah: The potential of statistical matching for the analysis of wider benefits of learning in later life - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 10 (2019) 3, S. 291-306 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-180965 - DOI: 10.3384/rela.2000-7426.rela201910
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)