Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Titel
Brokering activities and learning mechanisms at the boundary of educational research and school practice
Autoren GND-ID; GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungTeaching and teacher education (2018) 74, S. 114-124 ZDB
DokumentDer Volltext dieses Dokuments steht ab dem 01.09.2021 zur Verfügung.
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Bildungsforschung; Schule; Praxis; Vermittlung; Lernerfahrung; Lernen; Identifikation <Psy>; Koordination; Reflexion <Phil>; Transformation; Forschungsprojekt; Netzwerk; Berufsfortbildung; Evidenz; Wissenschaftler; Lehrer; Interview; Deutschland
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0742-051x
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The interview study explores in what kind of settings people broker at the boundary of educational research and school practice and what kind of learning they experience. Learning mechanisms (identification, coordination, reflection, transformation) were related to three settings (research projects in schools, network activities, professional development). Responses by 18 individuals indicate that all three settings allowed for learning via identification, reflection, and coordination. Still, respondents that solely broker in the setting of professional development were less likely to learn via all three mechanisms. Transformation was only realized in settings that enabled people to establish forms of joint project work. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftTeaching and teacher education Jahr: 2018
Eintrag erfolgte am01.07.2021
Empfohlene ZitierungHartmann, Ulrike; Decristan, Jasmin: Brokering activities and learning mechanisms at the boundary of educational research and school practice - In: Teaching and teacher education (2018) 74, S. 114-124 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-181272 - DOI: 10.25656/01:18127
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)