Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN:
Titel
Assessing educational research. An information service for monitoring a heterogeneous research field
Autoren ; GND-ID; ORCID; ORCID; GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungLIDA [Hrsg.]: Libraries in the Digital Age (LIDA) Proceedings. Zadar : LIDA 2014, S. 1-8
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Bewertung; Bildungsforschung; Datenbank; Deutschland; Forschungsprojekt; Indikator; MediaWiki; Visualisierung
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The paper presents a web prototype that visualises different characteristics of research projects in the heterogeneous domain of educational research. The concept of the application derives from the project "Monitoring Educational Research" (MoBi) that aims at identifying and implementing indicators that adequately describe structural properties and dynamics of the research field. The prototype enables users to visualise data regarding different indicators, e.g. "research activity", "funding", "qualification project", "disciplinary area". Since the application is based on Semantic MediaWiki technology it furthermore provides an easily accessible opportunity to collaboratively work on a database of research projects. Users can jointly and in a semantically controlled way enter metadata on research projects which are the basis for the computation and visualisation of indicators. (DIPF/Orig.)
externe URLhttp://ozk.unizd.hr/proceedings/index.php/lida/article/view/166/166
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am29.06.2020
Empfohlene ZitierungHaddou ou Moussa, Karima; Sondergeld, Ute; Mayr, Philipp; Mutschke, Peter; Rittberger, Marc: Assessing educational research. An information service for monitoring a heterogeneous research field - In: LIDA [Hrsg.]: Libraries in the Digital Age (LIDA) Proceedings. Zadar : LIDA 2014, S. 1-8 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-182346
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)