Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
Adult literacies from the perspective of practitioners and their learners. A case study from the north of England
Autor ORCID
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 11 (2020) 1, S. 29-43 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Schreib- und Lesefähigkeit; Erwachsenenbildner; Alphabetisierung; Bildungspolitik; Einstellung <Psy>; Qualitative Forschung; Interview; Großbritannien
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This article is based on qualitative research with adult literacy practitioners and learners in the north of England. The author draws on interview and focus group data to identify their perspectives on adult literacies and compares these with the understandings of literacy on which current policy-making for adult literacy in England is based. The research revealed a wide range of ways in which literacy is understood in practice, compared with a much narrower conceptualisation in current policy. The article concludes that teachers’ and learners’ perspectives on adult literacies reinforce the notion that literacy is not a fixed concept, but that its meanings and uses vary according to time and context. It argues, however, that a policy environment based on an understanding of literacy which emphasizes employability and economic outcomes creates challenges for teachers and learners to maintain their own perspectives in relation to what literacy constitutes and what is important in adult literacy education. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2020
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am28.02.2020
Empfohlene ZitierungAllatt, Gwyneth: Adult literacies from the perspective of practitioners and their learners. A case study from the north of England - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 11 (2020) 1, S. 29-43 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-188424 - DOI: 10.3384/rela.2000-7426.rela9213
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)