Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
Titel
Social interactivity dimensions in activities of students in higher education
Autor ORCID
OriginalveröffentlichungJournal of Contemporary Education, Theory & Research 4 (2020) 1, S. 33-37
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Soziale Interaktion; Fähigkeitsgruppierung; Vergleichende Bildungsforschung; Soziale Kompetenz; Student; Hochschule; Lernprozess; Fähigkeit; Lehr-Lern-Prozess; Internationaler Vergleich; Empirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Litauen; Spanien
TeildisziplinPädagogische Psychologie
Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2654-0274
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The paper analyzes dimensions of students' social competence in higher education institutions: the case of Lithuania and Spain. The basic elements of social competence, such as the development of social activity and the ability to engage in it, are analyzed. Respondents from two countries (Lithuania and Spain) participated in the survey. Empirical study disclosed, that social competence is important for the students not only for the communication and transfer of information, but also as the outcome of collective learning leading to the development of new capabilities applied by the learners in the learning process. (DIPF/Orig.)
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am15.05.2020
Empfohlene ZitierungGedviliene, Genute: Social interactivity dimensions in activities of students in higher education - In: Journal of Contemporary Education, Theory & Research 4 (2020) 1, S. 33-37 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-193128 - DOI: 10.5281/zenodo.3769753
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)