Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-193128
DOI: 10.25656/01:19312; 10.5281/zenodo.3769753
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-193128
DOI: 10.25656/01:19312; 10.5281/zenodo.3769753
Titel |
Social interactivity dimensions in activities of students in higher education |
---|---|
Autor |
Gedviliene, Genute ![]() |
Originalveröffentlichung | Journal of Contemporary Education, Theory & Research 4 (2020) 1, S. 33-37 |
Dokument | Volltext (630 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Soziale Interaktion; Fähigkeitsgruppierung; Vergleichende Bildungsforschung; Soziale Kompetenz; Student; Hochschule; Lernprozess; Fähigkeit; Lehr-Lern-Prozess; Internationaler Vergleich; Empirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Litauen; Spanien |
Teildisziplin | Pädagogische Psychologie Hochschulforschung und Hochschuldidaktik |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2654-0274; 26540274 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2020 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | The paper analyzes dimensions of students' social competence in higher education institutions: the case of Lithuania and Spain. The basic elements of social competence, such as the development of social activity and the ability to engage in it, are analyzed. Respondents from two countries (Lithuania and Spain) participated in the survey. Empirical study disclosed, that social competence is important for the students not only for the communication and transfer of information, but also as the outcome of collective learning leading to the development of new capabilities applied by the learners in the learning process. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | Journal of Contemporary Education, Theory & Research Jahr: 2020 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 15.05.2020 |
Quellenangabe | Gedviliene, Genute: Social interactivity dimensions in activities of students in higher education - In: Journal of Contemporary Education, Theory & Research 4 (2020) 1, S. 33-37 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-193128 - DOI: 10.25656/01:19312; 10.5281/zenodo.3769753 |