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Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
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Titel
European governance in adult education. On the comparative advantage of joining working groups and networks
Autoren GND-ID ORCID; ; GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 11 (2020) 2, S. 235-261 ZDB
Dokument
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Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Bildungspolitik; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Internationaler Vergleich; Internationale Bildungspolitik; Netzwerk; Koordination; Soziales Netzwerk; Bildungsministerium; Internationale Beziehungen; Arbeitsgruppe; Europäisches Netzwerk; Europa
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This article examines the working of complex intergovernmental policies that have brought about new opportunities and structures in European adult education since the 2008 global financial crisis. Drawing on political sociology, it restricts attention on the Renewed European Agenda for Adult Learning (2011), to examine its historical development, and how it bundles together various governance mechanisms, policy instruments, and social actors to govern the adult education policy domain through policy coordination. This points at regulatory politics as a distinctive quality of European governance in adult education. Then, through Social Network Analysis, it explores in depth one of its policy instrument (i.e., coordinated working groups/networks) and the form of network governance it creates. This analysis pinpoints at the comparative advantage of some organizations (i.e., the ministries of Latvia, Finland and Belgium), which partake in this form of network governance. This produces unpredictable contingency in EU policy coordination. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2020
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PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am01.07.2020
Empfohlene ZitierungMilana, Marcella; Tronca, Luigi; Klatt, Gosia: European governance in adult education. On the comparative advantage of joining working groups and networks - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 11 (2020) 2, S. 235-261 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-202850 - DOI: 10.3384/rela.2000-7426.ojs844
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